کسب درآمد از فضای مجازی

(وب سایت – شبکه اجتماعی)
کسب درآمد از فضای مجازی

کسب درآمد از فضای مجازی

عموم افراد در ایران به خوبی با فضای مجازی آشنا هستن و از تأثیر شگفت‌انگیز این رسانه‌ها در انتخاب انسانها باخبرند.

سال‌هاست که فضای مجازی جز اصلی دنیای کسب و کار شده اند. البته برای خیلی از افراد این شبکه ها جایگزین وب‌گردی شده و همچنان وقت خود را تلف می کنند اما هدف ما از حضور در این فضا فقط کسب درآمد است.

از همان ابتدا، پتانسیل بالای این شبکه‌ها باعث شد توجه کسب‌وکارها را به خود جلب کند. بسیاری از تجارت های کوچک و کسب‌وکارهای خانگی به واسطه همین شبکه‌های اجتماعی توانستند فروش خوبی ایجاد کنند و جایگاه بسیار مستحکمی برای خودشان فراهم کنند.

کسب درآمد آنلاین

کسب و کار آنلاین خودت رو راه اندازی کن

با توجه به موارد گفته شده در بالا و همچنین گسترش موبایل‌های هوشمند، باعث شده تا این شبکه‌ها نفوذ باورنکردنی در  بین مردم داشته باشند و فضای مجازی را به بستری فوق‌العاده مناسب و کانالی مؤثر برای کسب‌وکارهای مختلف تبدیل کند.

حالا اگه شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید یا قصد دارید که به زودی کاری را راه‌اندازی کنید می‌توانید از این پتانسیل بسیار زیاد به نفع خودتان استفاده کنید.

 چون همین الان صدها تجارت و کسب‌وکار ایرانی وجود دارند که از فضای مجازی به عنوان یک عامل فروش و با کمترین هزینه (حتی در بعضی موارد بدون هزینه!) تجارت کوچک خود را به مرحله سوددهی رسانده‌اند.

فضای مجازی چطور می تواند به کسب و کار من کمک کند

همانطور که گفته شد، منظور از فضای مجازی، وب و شبکه های اجتماعی است . البته وب سایت پایگاه اصلی کار شماست و شبکه های اجتماعی به عنوان کانال ها و پایگاه اجاره ای شما خواهد بود و هیچ گاه به عنوان یک مکان اصلی به آن دل نبندید. در حال حاضر هر کسی که نیاز به موضوعی دارد (اطلاع، خرید و …)، به سراغ موتورهای جستجو که غول آنها گوگل است، می رود.

به همین خاطر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ( که به آن اصلاحاً “سئو” می گویند) و متناسب با نیاز مخطبانِ هدف برای صاحبان کسب و کارها بسیار اهمیت دارد. سئو در نرم افزارهای فضای مجازی بسیار ضعیف انجام می شود ولی در وب سایت صفر تا صد آن در دست مالک وب سایت است. یعنی هر چقدر بیشتر روی سئو کار کنید می توانید مخاطب بیشتری جذب کنید و در نتیجه بیشتر بفروشید.

اکنون به این موضوع بپردازیم که: فضای مجازی چطور می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

1- اولین مورد جذب مخاطب و ایجاد ارتباط بین شما و خواهان محصولات شماست.

چون در ایران بیش از 50 میلیون به طور مؤثر در حال استفاده از فضای مجازی هستنند و اگر شما در این فضای آنلاین حضور نداشته باشید عملاً امکان استفاده از فرصت دیده شدن در اینترنت را از دست خواهید داد.

جذب مخاطب
اطلاع رسانی

2- یک رسانه عالی برای اطلاع رسانی:

با حضور در فضای آنلاین، این فرصت فوق العاده را دارید که مشتریان خود را با ارائه و معرفی موثر خدمات، آشنا کنید. به صورت کاملاً رایگان، آخرین محصولات و خدمات خود را ارائه یا خدمات قبلی را به روز رسانی نمائید(البته در وب سایت).  همین طور مشتریان خود را از تغییرات کسب و کارتان با خبر کنید.

3- عملیات بازاریابی و تکمیل فروش

شاید مهم ترین دلیل هر کسب و کار برای حضور در فضای مجازی بازاریابی و فروش است. شما می توانید با ایجاد ارتباط که در مرحله قبل گفته شد فرآیند فروش را تسریع و جریان درآمدی را به‌وجود آورد.

یک پنل مدیریتی قوی در وبسایت، امکان تحلیل عملکرد رفتار و شناخت رفتار مشتریان با استفاده از ابزارهای دیجیتال را برای شما فراهم می کند.

بازاریابی

4- افزایش راه های فروش:

حضور در فضای مجازی امکان ساده‌سازی و تسریع در فرایند خرید 24 ساعته را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین برای افزایش راه های درآمدزایی، با داشتن یک وب سایت، کانال  یا پیج می توانید از قدرتمندترین ابزار برای همکاری در فروش استفاده نمایید تا درآمد خود را چند برابر کنید که البته وب سایت در این زمینه بسیار کارآمدتر است.

5- ارتباط با مشتریان:

ارائه خدمات و پاسخ دهی به مشتریان به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته، به صورت خودکار و هدفمند به جای مراجعه حضوری، یکی از کاربردهای مهم استفاده از فضای مجازی است و می تواند در زمان شما به شدت صرفه جویی کند.

هم چنین می توان بهتر از هر راه دیگری (مثلاً آموزش تلفنی) با مشتریان در ارتباط بود و به آن ها آموزش های لازم جهت استفاده از محصولات را ارائه داد.

از همه مهم تر شما می توانید با ایجاد باشگاه مشتریان، انواع خدمات را به مخاطبان خاص خود ارائه دهید. این خدمات می تواند شامل ارسال خبرنامه هفتگی، ارائه تخفیفات ویژه، هدایا، مشاوره و … باشد.

ارتباط با مشتریان
برندسازی

6- افزایش اعتبار و برند سازی:

با داشتن یک فضای مجازی هوشمندانه و بسیار جذاب با محتوای مناسب و مؤثر می توانید در ذهن مشتریان خود به عنوان یکی از بزرگان عرصه کسب و کار، همواره مورد توجه قرار داشته باشید و برند خودتان را توسعه دهید.

شاید برای همه امکان‌پذیر نباشد که در مرکز شهر مغازه بگیرند و آنجا فعالیت کنند اما در مورد وب سایت این امتیاز وجود دارد که هر کسی با تلاش و پیگیری در بهترین جای اینترنت قرار بگیرد.

شما همواره می توانید در بخش مقالات و تالار گفتگوی وب سایت، آموزش ها و تجربیات خودتون را با کاربرانی از سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. با آن ها در تعامل باشید و یک کانال جذب، ارتباط سازی و اعتماد سازی عالی با مشتری ایجاد کنید.

7– تحلیل رفتار مشتریان

با ارائه پیشنهادهای مختلف، این امکان را دارید که اطلاعات مشتری و افرادی که به کسب و کارتان علاقه مند هستند را جمع‌آوری کنید رفتارهای آنها قبل، حین و بعد از خرید را تحلیل کنید. در نتیجه برای تبدیل شدن آنها به مشتریان بالقوه به صورت خودکار، برنامه ریزی کنید.

تحلیل رفتار مشتریان
تبلیغات هدفمند

8- تبلیغات هدفمند و کم هزینه

تبلیغات در سایت و فضای مجازی با هزینه کمتری نسبت به روش هایی مثل تبلیغات تلویزیونی قابل اجراست. با حضور در فضای مجازی و به‌خصوص با داشتن وب سایت می توانید هم هوشمندانه بفروشید و هم هزینه های خود را بسیار کاهش دهید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://teamsmart.ir/?p=2770