مهمترین سوال قبل از سفارش سایت
شاید همین الان یا حتی از مدت ها قبل شما و اطرافیانتان به فکر طراحی یک وب سایت فروشگاهی برای کسب درامد افتاده باشید. ولی هنوز اقدامی انجام نداده باشید و همچنان سردرگم باشید. در اینجا قصد داریم تا مهمترین سوالات قبل از طراحی یا سفارش یک وب سایت فروشگاهی پولساز را بیان کنیم یا به عبارت دیگر ابهامات اولیه جهت راه اندازی یک فروگاه اینترنتی را برای شما برطرف کنیم تا به این نتیجه برسیم که آیا ایده فروشگاهی که در نظر دارید، توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان و فراهم کردن ارزش افزوده برای آنها را دارد یا خیر؟
از آنجا که طراحی یک وب سایت همانند راه اندازی یک فروشگاه یا دفتر کار است باید به طور جامع همه موارد را موردنظر داشت. حتی راه اندازی یک وب سایت پولساز از یک فروشگاه نیز ظرافت های کاری بیشتری دارد.
از قبل از شروع طراحی یک وب سایت پولساز که شناسایی نیازهای مشتریان، انتخاب محصول و ایجاد زیر ساخت های ان است گرفته تا تعیین استراتژیهای مناسب در جهت افزایش فروش و بعد از آن ایجاد سیستم رضایت مشتریان استفاده به همراه یک طراحی مخاطب پسند، همه و همه مواردی است که باید در طراحی وب سایت در نظر گرفته شود.
برای مثال، زیر ساخت باید تصمیم بگیرد که وب سایت فروشگاهی باید به چه دستهی کالاها و خدماتی متمرکز شود، چه نوع تخفیفها و پیشنهادهای ویژهای برای مشتریان ارائه شود و چگونه باید رابط کاربری و نویگیشن وب سایت طراحی شود و …
البته قبل از طراحی یک وب سایت فروشگاهی پولساز نیازمند مطالعه و بررسی دقیقی از همه موارد گفته شده است و باید قبل از طراحی یک زمان منطقی برای این کار قرار دهید. به همین دلیل در ادامه، بعضی از مهمترین سوالاتی که قبل از طراحی وب سایت فروشگاهی پولساز باید پاسخ دهیم را بررسی می کنیم:
فهرست مطالب
Toggleسوال اول: هدف شما از طراحی وب سایت چیست
اولین سوالی که مشاوران تیم ما در جلسات اولیه از همه کارآفرینان می پرسند و اها راتوجیه می کند این است که قبل از طراحی وب سایت باید از خودتان بپرسید که هدفتا از طراحی چیست و چه اهداف اصلی و فرعی برای خود در نظر گرفته اید در ادامه برای راحتی کار شما چند هدف را بیان نموده ایم.
به طور مثال طراحی یک وب سایت به دلایل مختلفی انجام میشود. در زیر به 10 هدف اصلی طراحی وب سایت اشاره میکنم:
- حضور در فضای آنلاین: اولین هدف از طراحی یک وب سایت، حضور در فضای آنلاین است تا مخاطبان بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و شما را بشناسند وت از بزرگترین بازار مخاطبان خود بی بهره نمانید و بتونید در امد خود را بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی بشدت افزایش دهید.
- ارتباط با مخاطبان: دومین هدف شما از طراحی یک و سایت میتواند لین باشد که با مخاطبان خود به صورت همیشگی در ارتباط باشید. این اتباط می تواند از طریق فرم تماس، ایمیل، چت آنلاین هوشمند و … باشد.
- اطلاعرسانی: هدف بعدی از راه اندازی وب سایت میتواند اطلاع رسانی باشد. در اصل وب سایت، به شما اجازه میدهد اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات، خدمات، سمینارها ،اتفاقات جدید و … را به مخاطبان اطلاع دهید.
- افزایش اعتبار و برندسازی: یک وب سایت با طراحی هدفمند و تخصصی، به شما اجازه میدهد اعتبار خود را به سرعت هرچه بیشتر نسبت به شبکه اجتماعی در نظر مخاطبان خود افزایش دهید. یک وب سایت مناسب، به افزایش اعتماد مخاطبان به شما کمک میکند.
- فروش کالا یا خدمات: شاید اصلی ترین دلیل یک وب سایت این باشد یک فروشگاه سریع و قدرتمند برای خو ایجاد نمایید و محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود به صورت آنلاین عرضه کنید و یک فروش کم دردسر و امن را برای خود و مشتریان ایجاد کنید. که اگر قصد ان را در فضای واقعی داشته باشید ده ها و یا شاید صدها برا هزینه بیشتری برای شما داشته باشد
- تبلیغات: وب سایت در شروع کار و با برنامه به شما اجازه میدهد که از طریق تبلیغات آنلاین، برای محصولات و خدمات خود بیشتر تبلیغ کنید یا خودتان برای دیگران تبلیغ نمایید با هزینه بسیار کمتر از بیرون. و ا سو دیگر بعد از گذر زمان نیز می توانید خودتن نیز به صورت تخصصی تبلیغات نمایید.
- تحلیل وب سایت و کسب و کار: شاید یکی از مهمترین اهداف یک وب سایت این باشد که، به شما اجازه میدهد با استفاده از ابزارهای تحلیلی، بازدیدکنندگان،فروشگاه، محصولات، تبلیغات و به طور کلی عملکرد وب سایت و در کل کسب وکار خود را به صورت دقیق تحلیل کنید.
- پشتیبانی آنلاین: یک وب سایت با زیر ساخت مناسب، به شما اجازه میدهد تا به مشتریان خود با صرف کمترین هزینه و زمان خدمات انلاین و 24 ساعته و به صورت دائمی ارائه دهید. که این کار در فضای حقیقی و حتی شبکه های اجتماعی بسیار هزینه بالایی دارد و زمان زیادی را باید صرف کنید.
- تعامل با مخاطبان: وب سایت، به شما اجازه میدهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید با طراحی فرم های تخصصی نظرات آنها را در مورد محصولات و خدمات خود دریافت کنید و بسیار با کیفیت تر از فضای مجازی با مخاطبان خود در تعامل باشید.
در بالا تعدای از اهداف اصلی و فرعی برای شما بیان شد تا در ابتدای طراحی یک وب سایت سردر گم نباشید و قدم او را محکم بردارید.
سوال دوم: چه نوع محصولات و خدماتی در وب سایت فروشگاهی پولساز قابل عرضه دارید؟
برای شروع کار باید تعیین کنید که فروشگاه شما در چه زمینه کاری می خواهد فعالیت کند به عبارت دیگر چه نوع کالاها و خدماتی را ارائه می دهد و تعداد آنها چقدر است. انتخاب محصولات و خدماتی که درخواست بیشتری دارند یا بیشترین فروش را دارند و یا در بازار درخواست دارند، می تواند سودآوری وب سایت فروشگاهی شما را افزایش دهد. اینکه چطور بهتری محول را برای خود انتخاب کنید در مقالات سایت تیم اسمارت به طور تخصصی توضیح داده شده که حتما با دقت بررسی کنید. علاوه بر محصول اگر خودتان تولید کنده نیستید باید تامین کنندگان خوبی داشته باشید.
سوال سوم: اصلی رقبای خود را در بازار بنویسید
برای شناخت رقبا و مشتریان هدف در بازار، باید بازار را بررسی کنید. بررسی بازار شما به شما کمک می کند تا بهترین راه حل را برای مشتریان خود پیدا کنید و بازاریابی خود را بهترین شکل ممکن انجام دهید.این بررسی می تواند به صورت حضوری اینترنتی و تلفنی و… باشد.
سوال چهارم: مزیت ها شما نسبت به رقبا چست و چگونه می خواهید ان را به مشتریان ارائه دهید
تجربه کاربری یکی از مهمترین عوامل در موفقیت وب سایت فروشگاهی شما است. باید به طور دقیق بررسی کنید که مشتریان شما چه نوع تجربه کاربری را می خواهند و چگونه می توانید بهترین تجربه کاربری را برای آنها فراهم کنید. این نکته به انتخاب سبک و شعار تبلیغاتی شما و به عبارت دیگر مزیت های اصلی شما برمی گردد که با هم مطابق گردد. به عبارت دیگر اصلی ترین دلیل خرید مشتریان از شماچیست و چطور می خوهید ان را به مشتری ارائه دهید.
سوال پنجم: روش های جذب مخاطبان به سایت چگونه است
آیا تا به حال به این نکته مهم دقت کرده اید که چگونه می توانید مشتریان خود را به وب سایت فروشگاهی شما جذب کنید؟ برای جذب مشتریان، باید راه های مختلفی برای بازاریابی وب سایت فروشگاهی خود پیدا کنید. از جمله روش های بازاریابی می توان به تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو وب سایت، تولید محتوای ارزشمند وبلاگ و ایمیل مارکتینگ اشاره کرد. البته مشاوران تیم اسمارت ما در این مسیر شمارا مراهی می کند و مسیر جذب مختلفی را به شما پیشنهاد ی دهد تا سایت شما همیشه ورودی داشته باشد.
سوال ششم: چگونه می توانید برای مشتریان خود پشتیبانی مناسبی فراهم کنید؟
پشتیبانی مناسب به مشتریان شما اعتماد و اطمینان می دهد و می تواند به رضایتمندی و فروش بیشتر شما کمک کند. باید راه های مناسبی برای پشتیبانی از مشتریان ارائه دهید، مانند فراهم کردن ایمیل، تلفن و چت آنلاین و … . که جواب این سوال می تواند با مزیت شما ارتباط داشته باشد.
سوال هفتم: چگونه می توانید برای مشتریان خود امنیت مناسبی فراهم کنید؟
در جهت جلب اعتماد مشتریان، باید امنیت وب سایت فروشگاهی شما را به بهترین شکل ممکن فراهم کنی که همشامل امنیت ظاهری و م شامل امنیت زیر ساختی و کلی سایت می باشد. به طور مثال استفاده از پروتکل امن ، انجام بروزرسانی های امنیتی دوره ای، استفاده از رمزنگاری اطلاعات مشتریان و پشتیبانی از سیستم های پرداخت امن می شود. متخصصین امنیت تیم اسمارت با انجام بیش از 100 تنظیم امنیتی این کار را برا شما انجام می دهند.
سوال هشتم: چگونه و با چه سبکی قصد تولید محتوا دارید و مکان انتشار آن کجاست
محتوای مناسب به مشتریان شما اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات شما ارائه می دهد و می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. برای ایجاد محتوای هدفمند، باید به محتوای با کیفیت و بدون اشتباهات، قابل فهم و جذاب که مناسب مخاطب شماست تمرکز کنید و یک تقویم محتوایی داشته باشید و از سوی دیگر ایتم گوگل نیز در نظر گرفته شود تا محتوای شما امتیاز لازم را کسب کند و ورودی بیشتری را به سایت هدایت کند.
سوال نهم: چگونه می توانید از داده های مشتریان خود استفاده کنید؟
داده های مشتریان شما به شما اطلاعات بیشتری در مورد نیازها و ترجیحاتشان می دهد و می تواند به شما در ارائه خدمات بهتر کمک کند. از همان ابتدای طراحی سایت باید برای شناخت و جذب هدفمند مخاطبان خود برنامه داشته باشید تا با یک برنامه هدفمند هم نیاز ها را به درستی شناسایی کنید و هم با تبلیغات سریع و کم هزینه فروش با سود بیشتری را ایجاد کنید.
سوال دهم: چگونه می توانید از ارتباطات اجتماعی برای جذب مشتریان استفاده کنید؟
وب سایت به عنوان پایگاه اول و اصلی شما است و برای تقویت آن باید از شبکه اجتماعی استفاده نمایید زیرا ارتباطات اجتماعی می تواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند. برای استفاده از ارتباطات اجتماعی، باید به محتوای جذاب و با ارزش برای مخاطبان خود توجه کنید و از شبکه های اجتماعی مانند پینترست، توییتر ،اینستاگرام ، ایتا، سروش، روبیکا و … بهره ببرید. زیر این شبکه در ایران بیش از 20 میلیون مخاطب فعال دارند و تناسب با محصول خود می توانید از آنها بهره ببرید.
جمع بندی :
از انجا که بسیاری از سایتهای طراحی شده بدون هدف و برنامه بالا می ایند و پس از گذشت یک یا چند سال از رده خارج می شوند. به همین دلیل در این مقاله سعی شد تا به شما کمک شود قبل از طراحی وب سایت یک دید مناسب نسبت به ان پیدا کنید و با ده سؤال مهم که بخشی از آنها حتما باید قبل از طراحی و بخشی دیگر در حین طراحی و قبل از بالا امدن سایت به ان پاسخ دهید اشنا شوید و مسیر موفقت برای ما در زمینه کار خود را هموار تر کند. مشاورا تیم اسمارت نیز شما را در پاسخ دادن به این سوالات در حین طراحی کمک خواهند کرد.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
کاربردی بود .سوالات خوبیه تا حالا بهش نکرده بودم. البته احتمالا خیلی از افراد دیگه هم قبل از طراحی وب سایت مشکل من رو داشتن . در کل ممنون